Durų klausimas

Anksčiau man atrodė, kad mūsų klientams tenka spręsti daug klausimų, renkantis duris savo interjerui. Ir ko labiau giliniesi į šiuos klausimus, tuo daugiau jų kyla ir tuo sunkiau pasirinkti.

Mes atkreipėme dėmesį, kad kuo mažiau žmogus gilinasi į durų temą, kuo mažiau kvailai užsispiria siekti idealo, remdamasis racionaliais įrodymais, o tiesiog vadovaujasi savo intuicija, tuo sėkmingiau viskas susiklosto ir rezultatas pranoksta visus lūkesčius.

Jeigu žmogus mėnesių mėnesius nagrinėja pasiūlymus, kruopščiai pasveria visus „už“ ir „prieš“, ilgai negali apsispręsti dėl spalvos ir formos, tai paskui viskas klostosi ne taip, būtina atsiranda kažkokių klaidų arba trikdžių.

Tačiau su durų tema susiduria ne tik gamintojai, pardavėjai ir interjerų dizaineriai.

Kompiuterinių žaidimų dizaineriams irgi tenka užsiimti šia tema. Ir tų uždavinių, kuriuos jie sprendžia, fone mūsų darbas atrodo paprastas ir neįmantrus.

Štai taip trumpai kompiuterinių žaidimų dizaineriai paaiškino man darbą vartodami „durų klausimo“ terminus.

Duota: jūs kuriate žaidimą

Ar bus ten durų?
Ar galės žaidėjas jas atidaryti?

Ar gali žmogus atidaryti bet kurias duris, ar ten bus durys dėl grožio? Kaip mes paaiškinsim skirtumą? Galbūt atsidarančios bus žalios, o nuolat uždarytos – raudonos? Arba neatsidarančios bus užverstos šiukšlėmis? O gal nuo neatsidarančiųjų tiesiog pašalinkime rankenas, ir viskas?

Ar galima duris užrakinti ir atrakinti?

Ką reiškia tai, kad durys užrakintos, bet kada nors atsidarys – skirtingai nei tos durys, kurios neatsidarys niekada?

Ar žino žaidėjas, kaip atidaryti duris? Reikalingas raktas? Reikia nulaužti pultą? Reikia išspręsti galvosūkį? Sulaukti kažkokio siužetinio momento?

Ar yra durų, kurias galima atidaryti, bet pro jas negalima įeiti?

Pro kur įeina priešai? Pro duris? Ar po to durys užsidaro?

Kaip žaidėjas atidaro duris? Paprastai prieina, o jos susistumia? Arba atsiveria ant vyrių? Ar reikia spausti mygtuką, kad durys atsidarytų? Ar už žaidėjo nugaros durys užsidaro?

Kas bus, jeigu yra du žaidėjai? Ar reikia uždaryti duris, kai praeis abu?

Jeigu vienas žaidėjas atsiliks, po juo grindys neišnyks?

Ar reikia kažkaip pristabdyti primojo praėjimą, kol antras neįeis į kambarį? Ar reikia teleportuoti atsilikusįjį?

Kokio dydžio yra durys?

Ar jos turi būti pakankamo dydžio, kad žaidėjas praeitų?

Kaip vienas žaidėjas atsistos angoje, ar tai trukdys antrajam?

O kas, jeigu iš paskos jūsų eina kompiuteriniai sąjungininkai? Kiek jų turi praeiti pro duris neužstrigus?

 

Ir tai klasikinė dizaino problema. Kažkas turi išspęsti „durų klausimą“ ir tas „kažkas“ – kompiuterinių žaidimų dizaineris.

 

Kiti durų klausimai

Kūrybos direktorius: Taip, mums reikalingos durys.

Kompiuterinių žaidimų dizaineris: Aš surašiau dokumentą, tikslinantį, ko mums reikia iš durų.

Projekto vadybininkas: Aš skirsiu grafike laiką durims.

Koncepcijos dailininkas: Aš nupiešiau prabangius durų pavyzdžius.

Meno direktorius: Trečiame paveikslėlyje yra būtent tos durys, kurios mums reikalingos.

3D modeliuotojas: Pagal paveiksliuką aš sumodeliavau duris.

Animatorius: Aš padariau taip, kad durys atsidarytų ir užsidarytų.

Garso efektų kūrėjas: Aš sukūriau durų atidarymo–uždarymo garsus.

Garso posistemės specialistas: Garsai keisis priklausomai nuo to, kur yra žaidėjas ir į kurią pusę jis žiūrės.

Kompozitorius: Aš sukūriau durims muziką.

Efektų dailininkas: Aš pridėjau kibirkščių, kai durys atsidaro.

Rašytojas: Kai durys atsidaro, žaidėjas pasakys: „Žiūrėkite, durys atsidarė!“

Apšvietėjas: Kai durys uždarytos, jos bus truputį apšviestos raudonai, kai atidarytos – žaliai.

Teisininkas: 3D modeliuotojas nupiešė ant durų „McDonald’s“ logotipą. Jį teks nuimti, kad nepaduotų į teismą.

Personažų dailininkas: Manęs durys nedomina, kol jos nepradės nešioti skrybėlių.

Kompiuterinių žaidimų programuotojas: Durys atsidaro ir užsidaro priklausomai nuo atstumo iki žaidėjo. Taip pat jas galima atidaryti ir uždaryti „skriptu“.

Dirbtinio intelekto programuotojas: Priešai ir sąjungininkai žinos, ar yra durys ir ar galima praeiti.

Kodo programuotojas: Ar reikia, kad visi vienu metu matytų duris atidarytas ar uždarytas?

Leidybos inžinierius: kad durys gautų auksą, jas reikia pabaigti iki 15.00 val.

Kompiuterinių žaidimų variklio programuotojas: Aš optimizavau kodą ir dabar gali būti iki 1024 durų.

Utility programuotojas: Aš perdariau redaktorių, dabar įdėti duris tapo lengviau.

Lygių konstruktorius: Aš įdėjau uždarytas duris. Po įvykio jos atsidarys.

Sąsajos dizaineris: Dabar ant pačių durų ir ant žemėlapio yra tikslo ženklelis.

Mūšių režisierius: Priešai pasirodo už durų, dalis jų įeina į kambarį, dalis lieka pridengti ugnimi. Jeigu žaidėjas žiūri už durų, jie atsiras už kitų durų.

Sistemų dizaineris: 4-ojo lygio žaidėjas išnaudoja 3 auksus ir gauna 148 patirtis už tai, kad atidaro duris.

Monetizavimo specialistas: Iš žaidėjo imame 0,99 Eur, kad jis įeitų pro duris. Po 24 laukimo valandų – nemokamai.

Testuotojas: Aš įėjau pro duris. Aš įbėgau pro duris. Aš įšokau pro duris. Aš pastovėjau angoje ir sulaukiau, kol jos užsidarys. Aš išsisaugojau, persikroviau ir įėjau pro duris. Aš numiriau, pasikroviau ir įėjau pro duris. Aš mečiau į duris granatą.

Ergonomikos tyrėjas: Aš patalpinau skelbimą: savanoriai įeis pro duris, ir pažiūrėsime, kokių išaiškės problemų.

Vertėjas: Durys. Door. Puetra. Porta. Porte. Tür. Dør. Deur. Drzwi. Drws. 문

Prodiuseris: Mes duosime šias duris visiems arba paliksime kaip paskatinimą už išankstinį užsakymą?

Leidėjas: Dėl šių durų žaidimas išsiskirs iš eilės analogiškų, išleistų šį rudenį.

Generalinis direktorius: Aš noriu padėkoti visiems už laiką ir pastangas, sugaištus durims.

Viešieji ryšiai: Visiems gerbėjams, jūs pakvaišite, perskaitę mūsų naują pranešimą spaudai.

Bendrijos vadybininkas: Visiems gerbėjams, durų problemas išspręsime kitoje „pataisoje“.

Techninis palaikymas: Rašė žaidėjas, kažkokie nesklandumai dėl durų. Nusiunčiau jam išsamią instrukciją, kaip jomis naudotis.

Žaidėjas: O durų tai aš ir nepastebėjau!

 

Po to aš supratau, kad durys – tai daug globaliau, nei atrodo.